آشنایی با شرکت‌های فولادی بورس

اگر شما یکی از فعالان بازار سرمایه باشید یکی از اطلاعات مورد نیازتان، آشنایی با شرکت‌های فولادی بورس خواهد بود. در حال حاضر سهام شرکت‌های فولادی یکی از وزنه‌های تأثیرگذار بر شاخص کل بازار سرمایه است و اغلب سهامداران بخشی از سرمایه خود را به سهام این گروه اختصاص می‌دهند.

در حال حاضر شرکت‌هایی مانند مجتمع فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، ذوب‌آهن اصفهان (ذوب)، مجتمع فولاد خراسان (فخاس)، مجتمع فولاد خوزستان (فخوز)، فولاد امیرکبیر کاشان (فجر)، فولاد آلیاژی ایران (فولاژ)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، فولاد کاویان (فوکا)، صنایع فولاد آلیاژی یزد (فولای) و… در بازار بورس و فرا بورس فعالیت دارند.

حاشیه سود شرکت‌های بورسی فولادی و میزان فروش داخلی و صادرات آن‌ها دو مسئله مهم برای آشنایی شرکت‌های بورسی صنعت فولاد است. به خاطر داشته باشید که در بررسی حاشیه سود شرکت‌های بورسی فولادی باید مواردی مانند نوسانات ارزی، چگونگی قیمت‌گذاری محصولات فولادی، قیمت محصولات فولادی در بازارهای داخلی و خارجی، قیمت مواد اولیه و چگونگی تأمین آن، روند پیشرفت یا رکود در صنایع وابسته، برنامه‌های توسعه‌ای شرکت، سیاست‌گذاری‌های دولت و فناوری‌های استخراج و فرآوری محصولات را در نظر بگیرید.

قیمت‌های داخلی و جهانی محصولات فولادی، رونق‌ صنایع پایین‌دستی و سیاست‌گذاری‌های دولت نیز ازجمله عوامل مهم و تأثیرگذار بر میزان فروش داخلی و صادرات است. قیمت میلگرد آناهیتا

درنهایت نیز برای سرمایه‌گذاری در شرکت‌های فولادی بورس باید به شاخص‌های کلان و تأثیرگذار در این صنعت، تحلیل‌های تکنیکال و بنیادی به کار گرفته شده توجه داشته باشید تا ریسک سرمایه‌گذاری خود را تا جای ممکن کم کنید.

برای این‌که دید بهتری نسبت به وضعیت بازار آهن و فولاد به دست آورید، تحلیل ماهانه بازار آهن و فولاد را مطالعه کنید.

منبع:

https://asroon.ir/blog/detail/راهنمای-خرید-آهن-و-فولاد/1043/view/